Terug naar overzicht

Stappenplan voor 5-sterren recensies

Een stappenplan om betere recensies te krijgen

Hieronder vermelden wij een aantal tips en trucs om niet alleen betere, maar ook meer recensies te ontvangen voor uw bedrijf.

Geplaatst op 19-05-2017

Blog / Inspiratie & Advies

1. Vraag na levering eerst of er iets niet bevalt of nog onduidelijk is.

2. Vraag om een recensie – als u niks vraagt, schrijven klanten ook niks.

Dit is nog altijd een belangrijke factor, zolang u niet vraagt aan uw klanten om een recensie achter te laten over uw bedrijf, zullen ze dit ook niet vaak doen. Het is daarom van belang dat u aan uw klanten vraagt om een recensie te schrijven.

3. Wacht totdat klanten voldoende tijd hebben gehad om het product of de dienst te gebruiken/ervaren, niet te lang, maar zeker niet te kort.

Het is belangrijk dat klant voldoende tijd heeft gehad om uw product of dienst te ervaren, vraag daarom nooit direct na een aankoop om een recensie te schrijven. Pas als de klant rustig de tijd heeft gehad om het product te gebruiken is het de kans om te vragen om een recensie. Zorg er wel voor dat u niet te lang wacht, de lengte van hoe lang u het beste kunt wachten is afhankelijk van de producten of diensten die u levert.

4. Geef aan dat ze anderen helpen om een keuze te maken. Klanten kunnen zicht daar goed mee identificeren.

Door klanten te identificeren met een situatie die herkenbaar is zullen ze sneller geneigd zijn een recensie te schrijven, niet alleen voor u, maar ook om de volgende potentiƫle klant in te lichten.

 

Terug naar overzicht