Terug naar overzicht

De impact van online recensies

Online recensies worden steeds belangrijker

Recente onderzoeken tonen aan dat reviews erg belangrijk zijn voor zowel de klant als het bedrijf. Wij vertellen u er graag wat meer over.

Geplaatst op 14-04-2017

Blog / Inspiratie & Advies
Voordat consumenten een beslissing maken voor de aankoop van een product of dienst gaan ze op zoek naar signalen van vertrouwen. Uit onderzoek van BrightLocal blijkt dat maar liefst 91% van de consumenten op basis van reviews bepalen of een organisatie te vertrouwen is ja of nee. Wanneer een bedrijf niet beschikt over goed vindbare recensies zal deze dus minder snel worden gezien als een betrouwbare partij. Als er dan een ander bedrijf in de omgeving is dat wel beschikt over recensies, is de beslissing voor de consument in veel gevallen snel gemaakt.

Maar welke impact hebben online reviews nou daadwerkelijk op de aankoopbeslissing?

De meeste mensen krijgen een goed gevoel bij een partij wanneer ze tussen de 2-7 recensies hebben gelezen. Het is dus van groot belang dat uw bedrijf goed online vindbare recensies heeft.

Hoe kom ik aan recensies?

Het antwoord op deze vraag is heel eenvoudig. Door het simpelweg te vragen. Een goede manier om klanten te vragen om een recensie over uw bedrijf te schrijven is door de klanten de identificeren met een herkenbare situatie. Zeg bijvoorbeeld: Kunt uw een recensie over mij schrijven? Daarmee kunt u volgende klanten helpen met hun keuze.
Veel succes met het binnenhalen van recensies.

 

Terug naar overzicht